Sprzedam Portal Internetowy z Księgarnią (arch./budownictwo)
- Cena: 380 000 zł
- Przychody: –
- Dochody: –
- Rok założenia: 2002
- Liczba pracowników: –
-
Charakter działalności:
- ▪ Handel
-
Zakres sprzedaży:
- ▪ Całość firmy
Opis oferty
Szanowni Państwo,
Zwracamy się z propozycją odsprzedaży Portalu Internetowego W-A.pl wraz
z księgarnią występującą pod logo W-A.pl oraz adresem alejahandlowa.eu – należącym do grupy najlepszych portali branży architektury, budownictwa i design w Polsce. Dociera on do tysięcy architektów i projektantów, oraz osób zainteresowanych tematem budownictwa
i architektury.
Portal W-A.pl działający nieprzerwanie od 2002 roku zawiera w sobie dwa główne piony – serwis publicystyczny (w-a.pl) oraz księgarnię branżową (alejahandlowa.eu).
Propozycja sprzedaży wynika z przekształceń firmy właściciela W-A.pl, przebranżowienia działań biznesowych firmy. Zawiera w sobie:
- portal internetowy z 10 letnią bazą danych archiwalnych (kilka tysięcy artykułów
i danych) w tym kompletny system zarządzania treścią CMS do portalu internetowego
- księgarnia internetowa z bazą danych produktów (ok. 3860) , zakupów oraz klientów (ok. 4900) wraz z kompletnym systemem CMS do obsługi księgarni
- wyposażenie księgarni stacjonarnej możliwe do przeniesienia w dowolne miejsce (powierzchnia wymagana od 20-50 m2), meble, regały, biurka, krzesła itd. Aktualne zatowarowanie księgarni na kwotę ok. 50 000 zł.
- wszelkie inne elementy powiązane z pracami nad W-A.pl m. in. forum internetowe, profil Portalu W-A.pl w mediach społecznościowych (Facebook > 3 tys fanów, Twitter), domeny internetowe należące do W-A.pl, związane z działaniem portalu i księgarni, zawartość serwera firmy związana z danymi Portalu W-A.pl oraz księgarni.
- prawa do logotypu portalu, domen portalu i księgarni oraz innych posiadanych domen m. in. jako przedstawicieli wydawców np. El Croquis (elcroquis.eu, elcroquis.pl)
- kontaktowe listy do firm współpracujących z portalem i księgarnią, w tym m. in. przedstawicielstwo niemieckiego magazynu DETAIL (sprzedaż prenumerat), powiązania portalu W-A.pl w Editor's Choice (sojusz portali z Europy Środkowej i Wschodniej), i inne.
- aktywne umowy m. in.
- na obsługę powierzchni reklamowych w witrynach z logo W-A.pl (Cormedia),
- na serwery i domeny
- na obsługę reklamową księgarni m. in. portale ceneo.pl , skapiec.pl i inne
- profil allegro.pl wraz z systemem automatycznej sprzedaży (webApi),
- na zakup wydawnictw w hurtowni Ideabooks w Amsterdamie (rabat 45% od cen detalicznych)
- i wiele innych
Sprzedaż w/w elementów zaplanowana jest na przełom 2012 i 2013 roku w formie umowy między stronami popartej fakturą VAT za zakupu poszczególnych elementów wyżej wymienionych w zestawieniu. Zawierać w sobie będzie 3 miesięczny okres wsparcia technicznego po dokonaniu transakcji w celu pomocy w przejęciu w/w przedsięwzięcia.
Średnia obrotów księgarni rok rocznie oscylowała w granicy 0,5-0,6 mln złotych. Wpływy z reklam średnio 10-20 tys złotych z uwagi iż obecny właściciel nie rozwijał działu komercyjnego portalu (np. profile firmy, płatne treści itd). Portal Internetowy i Księgarnia są sprawne i gotowe do użycia od zaraz (działają regularnie), ale mogą być też rozwijane według planów nowego właściciela, zwłaszcza w kierunku integracji usług (portal, forum, e-commerce) w jedną platformę, na co brakuje czasu obecnemu właścicielowi.
Do wyceny przyjęto współczynnik 0,8 przemnożony przez średni obrót roczny księgarni pomniejszone przez rabat na ewentualną inwestycję w integrację usług (ok. 20 000 zł) co daje kwotę (0,5 mln x 0,8) minus 20 tysięcy złotych.
Kwota odsprzedaży netto to 380 000 zł zawierająca wszystkie opisywane elementy.
W-A.pl dzięki swojej reputacji - współpracy z najważniejszymi organizacjami branżowymi (Izba Architektów, Stowarzyszenie Architektów Polskich i wiele innych), przyjmowaniu patronatów medialnych nad prawie każdym wydarzeniem architektonicznym w Polsce i wieloma na świecie (w tym także patronatów nad książkami) – stanowi znakomitą formułę dotarcia do osób z branży architektoniczno-budowlanej: architektów, studentów architektury, nauczycieli akademickich oraz innych osób z branży.
W-A.pl widoczne jest w wielu mediach. Podczas wydarzenia 8-lecia powstania W-A.pl oraz otwarcia księgarni w listopadzie 2010 roku patronowały nam najważniejsze media w Polsce („Architektura-murator”, „Architektura & Biznes”, „Archivolta”, „ARCH”, „Ronet.pl”, „Autoportret”, „Green2”, „Office & Facility” i inne) oraz zagraniczne (np. „Worldarchitecture.org”), wielu partnerów (np. „DETAIL Magazine” z Niemiec czy też wydawnictwa „TASCHEN”, „Birkhauser”).
Spośród innych serwisów internetowych W-A.pl zdecydowanie wyróżnia fakt, że od 2010 roku należy do programu „Editor's Choice” - sojuszu mediów architektury Europy Środkowej i Wschodniej (np. „Epiteszforum.hu” - Węgry, „Archiweb.cz” - Czechy, czy też „Arhitext” - Rumunia).
W razie dalszych pytań i chęci wyjaśnienia zakresu i ilości elementów wchodzących w skład transakcji zapraszam do kontaktu.
Nieruchomości i urządzenia
Wsparcie posprzedażowe
Powód sprzedaży