15 letni marketplace do modernizacji
- Cena: –
- Przychody: –
- Dochody: –
- Rok założenia: –
- Liczba pracowników: –
- Adres internetowy: –
-
Charakter działalności:
- ▪ Handel
- ▪ Usługi
-
Zakres sprzedaży:
- ▪ Całość firmy
Opis oferty
Z uwagi na zmiany w życiu prywatnym i brak możliwości poświęcenia odpowiednich zasobów na obsługę i rozwój, oferuję do sprzedaży funkcjonujący od ponad 15 lat autorski marketplace działający w niszy w sektorze Fashion & Design E-commerce.
Jest to doskonała okazja dla inwestora poszukującego gotowego marketplace do technologicznej i marketingowej modernizacji już z historią, renomą, solidną pozycją na rynku i bardzo dobrym odbiorem pośród Klientów i Kontrahentów.
Marketplace w liczbach:
• 70 000 zrealizowanych zamówień, współczynnik zwrotów 1.5%,
• 45 000 pozytywnych opinii,
• 40 000 Klientów (zarejestrowanych użytkowników, którzy dokonali zakupu),
• kilkuset sprzedawców,
• 17 000 subskrybentów newslettera,
• 30 000 produktów wystawionych aktualnie na sprzedaż,
• 320 000 zindeksowanych przez Google podstron,
• statystyki odwiedzalności - rok 2024: średnio 325 tys. odsłon miesięcznie, w tym ruch organiczny z wyszukiwarki Google to średnio 7500 wejść miesięcznie.
Istotne informacje
• Marketplace jest w rękach Założyciela & CEO od początku do chwili obecnej.
• To nie jest sklep internetowy, a model biznesowy typu „marketplace” - nie wymaga posiadania magazynów, towaru na stanie, czy też fizycznej obsługi sprzedaży (np. pracowników magazynowych).
• 100% sprzedaży realizowane jest przez stronę własną – nie jest to model oparty o sprzedaż na innych portalach (!).
• Działalność ze względu na specyfikę może być prowadzona w formie remote z dowolnego miejsca na świecie.
• Możliwość płynnego przejęcia biznesu w ruchu.
W ramach marketplace sprzedawane jest:
• unikatowa rozpoznawalna marka i domena w wersji .pl i .com;
• znak towarowy zarejestrowany na terenie EU do 2030 roku;
• kilka dodatkowych chwytliwych domen do zaplecza SEO lub content marketingu;
• bazy danych (przedmioty, klienci, kontrahenci, subskrybenci, opinie, itd.);
• nieobligatoryjne - prawa majątkowe do logo oraz elementów graficznych serwisu;
• nieobligatoryjnie - dedykowane oprogramowanie autorskie, oparte na technologii Java i bazie danych PostgreSQL.
Potencjał rozwoju
• Platforma jest dostępna w przeglądarkach na komputerach i urządzeniach mobilnych, nie posiada jednak dedykowanej aplikacji mobilnej. Opracowanie aplikacji pozwoli na istotnie poszerzenie grupy docelowej.
• aktualnie marketplace skierowany jest tylko na rynek polski – posiada wyłącznie polską wersja językową, pomimo tego obsługuje zamówienia z wysyłką do krajów UE, UK, USA, Australii
• wejście w media społecznościowe (marketplace ze względu na obraną ścieżkę biznesową dotychczas nie został wprowadzony do żadnych mediów społecznościowych)
• działania SEO (bardzo duży potencjał – marketplace w ostatnich latach nie pozycjonowany, GSC wykazuje 400 000 niezindeksowanych podstron)
• poszerzenie działań marketingowych oraz poprawienie konwersji.
Horyzont czasowy
Najwyższy wolumen sprzedaży dla tego typu działalności to październik-listopad-grudzień, także aktualnie to najlepszy moment na przejęcie oraz ewentualne wdrożenie biznesowych i technologicznych zmian jeszcze przed najwyższym sezonem sprzedażowym.
Forma sprzedaży
Marketplace sprzedawany jest jako zorganizowana część przedsiębiorstwa (ZCP):
- domeny,
- znak towarowy,
- know-how (operacyjny, marketingowy, itd.),
- bazy danych (klienci, kontrahenci, subskrybenci, opinie, przedmioty, itd.),
- elementy nieobligatoryjne - prawa majątkowe do loga oraz elementów graficznych serwisu,
- elementy nieobligatoryjne - dedykowane oprogramowanie autorskie, serwery, itd.
Cena i warunki sprzedaży
• Atrakcyjna cena - do negocjacji w zależności od uzgodnień dot. warunków sprzedaży. Możliwe negocjacje w kwestii wariantów sprzedaży.
• Nazwa marketplace nie jest publicznie udostępniona ze względu na dobro serwisu, jego Klientów i Kontrahentów.
Nieruchomości i urządzenia
Wsparcie posprzedażowe
W cenie:
• szkolenie operacyjne z osobą zarządzającą – omówienie całego procesu obsługi zamówień, reklamacji, zwrotów, kontaktu z klientami i kontrahentami
• przekazanie know-how marketingowego –dotychczasowej strategii marketingowej, prowadzonych kampanii reklamowych i ich efektów, grup odbiorców, itd.
Możliwe dodatkowe opcje wparcia posprzedażowego - do negocjacji:
• wsparcie operacyjne i marketingowe w okresie przejściowym – np. 1-2 miesiące;
• wsparcie strategiczne przez 3–6 miesięcy – jako konsultant (online) przy przebudowie, dalszym skalowaniu i rozwoju marketplace;
• Wsparcie eksperckie w zakresie backendu - konsultacje z architektem, administratorem infrastruktury oraz lead developerem oprogramowania.
Powód sprzedaży
Zmiany w życiu prywatnym i brak możliwości poświęcenia odpowiednich zasobów na obsługę i rozwój serwisu.