Marka żywności ekologicznej



  • Cena: 150 000 zł
  • Przychody: 1 000 000 zł
  • Dochody:
  • Rok założenia: 2011
  • Liczba pracowników:
  • Charakter działalności:
    • ▪ Produkcja
    • ▪ Handel
  • Zakres sprzedaży:
    • ▪ Całość firmy

Opis oferty

W związku ze zmianą profilu działalności, wystawiam na sprzedaż markę żywności ekologicznej. Obrót roczny – ponad 1mln zł. Marka obecna jest na rynku od 7 lat. W tym czasie wypracowała rozpoznawalność, grono stałych klientów oraz szeroką bazę odbiorców – zarówno detalicznych, jak i hurtowych. Od początku była poprowadzona tak, aby dać kolejnemu posiadaczowi jak najwięcej możliwości rozwoju, a elastyczność firmy pozwoliła na płynne wdrożenie produktów w dowolny model produkcyjny i dystrybucyjny. Promowana zarówno w mediach, jak i na targach wystawienniczych.

Przedmiotem sprzedaży są:
- marka – wraz z pełnym portfolio produktowym (w tym receptury)
- logo i nazwa firmy – zarejestrowany znak towarowy w Urzędzie Patentowym
- strona internetowa – podstrony produktowe, domeny główne oraz pośrednie, portal, sklep internetowy (nowoczesny silnik sklepu oparty na platformie Shoper - wersja responsywna - dostosowana do monitorów, smartphone’ów, tabletów; szybkie płatności online, łatwy, przejrzysty i prosty w obsłudze panel zarządzania)
- zdjęcia produktowe, grafiki, opisy, teksty, projekt logo oraz projekty opakowań
- numery telefonu oraz adresy e-mail – aktualne od początku działalności firmy
- bazy kontrahentów – zarówno sprzedażowych, jak i zakupowych, baza produkcyjna – kontakty z drukarniami, biurem projektowym, agencją marketingową oraz copywriterską
- zaplecze marketingowe – wraz z posiadami domenami internetowymi, kanałami social media (Facebook ponad 16tys. fanów) oraz portalem internetowym (15tys. odwiedzających miesięcznie - poręczne narzędzie marketingowe, dające szerokie możliwości promocyjne). Witryna pełni także dodatkową rolę – pozycjonowania marki i docierania do konkretnych grup odbiorców.
- drobne wyposażenie zaplecza produkcyjnego oraz zabudowa magazynowa (opcjonalnie), część zapasów – pod kątem produkcji

W pierwszej fazie rozwoju firma rozpoczęła działalność od sprzedaży ziół, co pozwoliło na stworzenie silnej marki oraz nawiązanie ścisłej współpracy ze specjalistycznym rynkiem sklepów ziołowych i zbudowanie pozycji lidera w tym segmencie. Z czasem w portfolio pojawiły się kolejne produkty, rozszerzając wpływy marki między innymi na obszar sklepów spożywczych i tych ze zdrowa żywnością. Obecnie 100% oferowanego asortymentu stanowią produkty w jakości BIO, w sumie ok. 200 indeksów. Wszystkie produkty powstały na bazie własnych autorskich receptur. Dzięki tym czynnikom, przedmiotem oferty jest silna i rozpoznawalna marka, wysokojakościowych produktów ekologicznych. Obecnie produkty dystrybuowane są na terenie całego kraju. Aktualnie firma współpracuje ze wszystkimi szczeblami dystrybucji - hurtowniami dużego i średniego formatu, ze sklepami, a także z odbiorcami finalnymi - realizując zamówienia indywidualne. Wśród odbiorców znajdują się zarówno sklepy zielarskie, kolonialne, jak i ekologiczne, a także siłownie, kluby fitness, księgarnie, salony SPA, a nawet hotele i ośrodki wypoczynkowe. To rozległa baza hurtowni oraz sklepów stacjonarnych. Siatka dystrybucji jest regularnie zagęszczana.

Uzupełnieniem sprzedaży hurtowej jest sprzedaż prowadzona za pośrednictwem sklepu internetowego – 250tys zł obrotu za rok 2017.
Brak posiadanych nieruchomości pozwala na kontynuację dotychczasowych umów najmu lub daje możliwość optymalizacji kosztów poprzez przeniesienie zasobów firmy do własnych obiektów.

Marka nie posiada obecnie żadnego przedstawiciela handlowego. Wszystkie zamówienia to zapytania przychodzące. Model ten pozwala wypracować obrót w wysokości ponad 1mln zł rocznie. W przypadku połączenia tego systemu z tradycyjnym działem sprzedażowym, opartym na aktywnym pozyskiwaniu nowych kontrahentów i wdrożeniu portfolio produktowego do własnych - funkcjonujących już kanałów dystrybucji – liczby te osiągną zdecydowanie wyższy pułap, znacznie podnosząc wyniki sprzedaży. Dotychczas podejmowane działania pozwoliły na stworzenie pokaźnego pakietu marketingowego, pozwalającego w przyszłości na rozwój marki w dowolnie wybranym kierunku.
Możliwości rozwoju:
- poszerzenie dystrybucji o sklepy wielkopowierzchniowe
- włączenie produktów do tradycyjnego modelu dystrybucji, opartego na terenowych przedstawicielach handlowych
- dalszy rozwój sprzedaży internetowej poprzez pozycjonowanie witryny oraz jednoczesne poszerzenie oferty i zwiększenie wielkości koszyka konsumenckiego
- wprowadzenie marki na rynki zagraniczne
- wprowadzenie stworzonego portalu internetowego na wybrane rynki zagraniczne
- stworzenie sieci stacjonarnych sklepów firmowych/franczyzy
- nawiązanie współpracy z firmami odpowiedzialnymi społecznie – zaopatrzenie biur/agencji w herbaty, kawy, dania gotowe BIO
- poszerzenie dystrybucji o segment siłowni i klubów fitness
- poszerzenie działalności o segment sprzedaży reklam publikowanych na portalu internetowym – będącym częścią powyższej oferty
- rozbudowa marki i przygotowanie nowego tytułu na rynku wydawniczym - dystrybucja do klienta końcowego i/lub detalicznego, możliwość dystrybucji przez kolportaż, promocja produktów własnych lub innych – na zasadzie sprzedaży reklam
- organizacja targów branżowych pod logo marki
- rozbudowa portalu o dodatkowe usługi: dietetyczne - sprzedaż pakietów, menu skomponowane na bazie portfolio produktowego firmy, zbudowanie aplikacji mobilnej, baza przepisów kulinarnych połączona z mobilną listą zakupów – automatyczne dodawanie produktów do koszyka


Nieruchomości i urządzenia


Wsparcie posprzedażowe

Merytoryczne wsparcie posprzedażowe.


Powód sprzedaży

Zmiana profilu działalności.

Podobne oferty

globalbroker.biz

SprzedamBiznes.pl jest internetową platformą profesjonalnych ofert biznesowych, działającą na krajowym rynku począwszy od 2011 roku.

Operatorem serwisu jest firma
Skytech IT Sp. z o.o. w Krakowie.

Kontakt z nami

Skytech IT Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 12, 30-701 Kraków