100 proc. udziałów w restauracji/pizzerii przygotowanej pod franczyzę z 1mln przychodu
- Cena: 590 000 zł
- Przychody: 1 050 000 zł
- Dochody: 160 000 zł
- Rok założenia: –
- Liczba pracowników: 9
- Adres internetowy: –
-
Charakter działalności:
- ▪ Usługi
-
Zakres sprzedaży:
- ▪ Całość firmy
Opis oferty
Poszukujemy nabywcy konceptu gastronomicznego przygotowanego pod rozwój sieci/franczyzy.
Ze względów zdrowotnych zmuszeni jesteśmy wcześniej niż byśmy chcieli znaleźć nabywcę na 100% udziałów spółki z o.o.. branża gastronomiczna z przychodem rocznym ponad 1 mln zł. lokalizacja śląsk, możliwa do przeniesienia.
Dla kogo jest ta oferta?
· Dla funduszu - koncept od początku przygotowywany był pod rozwój franczyzy. Dlatego wszystkie czynności są oprocedurowane, mamy checklisty, formularze, podręczniki operacyjne (manuale). Sposób przygotowywania posiłków oparty jest natomiast na mieszankach przypraw i składników, które gwarantują standard i powtarzalność, a jednocześnie eliminują ryzyko kradzieży przepisów. To także planowany główny sposób monetyzacji w modelu franczyzowym.
· Dla sieci restauracji - nabywasz w praktyce gotowy, przewidywalny przychód, który na dodatek bezkosztowo możesz zwiększyć o kilkadziesiąt procent (więcej poniżej). Jesteśmy głęboko przekonani też, że Twoja organizacja skorzysta na zdobytym przez nas doświadczeniu, zarówno dzięki procedurom, wprowadzonym technologiom, jak i realizowanym kampaniom marketingowym.
· Dla osób chcących rozpocząć biznes gastronomiczny - i tak zbliżoną kwotę będziesz musiał zainwestować w stworzenie lokalu od zera. Kupując tę spółkę nie ryzykujesz niedostatecznym doświadczeniem, bo wszystko jest przygotowane, uporządkowane, działai przynosi dochody. Spółka ma zatrudniony i przeszkolony personel oraz procedury przyjmowania właściwych nowych pracowników.
Na ten moment dysponujemy jednym lokalem, który stanowić miał od początku proof of concept. Lokal od początku generuje stałe roczne przychody powyżej 1 mln. zł (czyli mniej więcej tyle ile średnio pojedynczy lokal sieci Da Grasso na podstawie artykułu na rp.pl z 15.09.2022) i to pomimo, że lokal: - znajduje się w miejscowości poniżej 30 tys. mieszkańców, - otwarty jest od środy do niedzieli, - działa w godzinach 14:00 - 21:30. - w miejscowości działa 5 innych pizzerii, a w miastach ościennych dostępne są lokale sieci Da Grasso, Pizza Hut, Dominos
Jak najbardziej możliwe jest skuteczne przeniesienie lokalu do większego miasta, jednak te dane obrazują potencjał samego konceptu. Wydłużając czas pracy na cały tydzień i wydłużając godziny otwarcia szacujemy, że przychód wzrósłby od kilkunastu do dwudziestu-kilku procent bez dodatkowych inwestycji. Wciąż jest też obszar do podnoszenia cen. Jeśli chodzi o ceny to utrzymujemy foodcost na poziomie 12-20% na naszych głównych produktach. Same kompozycje są jednak bogate w składniki. Uważamy, że jest niewielkie (ale jest) pole w tej materii do obniżenia foodcostu. Większa skala na pewno także przyczyni się do jego dalszego poprawienia. Sami także wciąż wdrażamy nowe rozwiązania obniżające zarówno foodcost, jak i pozostałe koszty.
W związku z tym, że przygotowywaliśmy się na rozwój franczyzy, mamy przygotowane:
* podręczniki operacyjne dla pracowników (manual)
* procedury postępowania na wszystkie codzienne prace w lokalu oraz nieprzewidziane zdarzenia
* checklisty na wszystkie stanowiska i okoliczności
* rozwiązanie off-line do układania harmonogramu zamówień z dowozem i na wynos z odbiorem osobistym (możliwe do wdrożenia on-line, a dalej do integracji z zewnętrznymi systemami)
* procedury przyjmowania i szkolenia nowych pracowników, dzięki którym jesteśmy w stanie przygotować nową osobę do pracy w ciągu 1 dnia
* raporty kontroli (w tym także wymagane w GMP i HACCP) uzupełniane codziennie przez pracowników
* formularze na różne okoliczności (od rezerwacji po zgłoszenie szkody)
* podręczne instrukcje dla pracowników na ścianach i w formie drukowanej
* wdrożone oprogramowanie zarządzania lokalem POS, rezerwacji on-line, monitoringu, muzyki royalty free (bez zaiks), wirtualna centrala telefoniczna
* dwa roboty obsługujące gości na sali konsumpcyjnej (wynajęte - koszt najmu obu jest niższy niż zatrudnienie 1 pracownika)
* materiały marketingowe, zarówno do obsługi kampanii internetowych, jak i offline'owych, materiałów
* rozbudowaną stronę www (własną - nie z gotowej platformy) z możliwością złożenia zamówienia online i rezerwacji stolika
* przygotowujemy się do uruchomienia zamawiania do stolika przez kody QR i wdrożenia kiosku samoobsługowego
Dzięki tym wszystkim elementom można zarówno łatwo przenieść koncept do innego miasta, jak i otwierać kolejny punkty w sieci lub franczyzie. Stawiamy przy tym na wizerunek i marketing. Zarówno dla lokalu, samochodów i materiałów reklamowych mamy spójny visual key. Dlatego też odwiedzający nas klienci (zwłaszcza przy pierwszej wizycie) są przekonani, że lokal jest częścią większej sieci. Opracowaną mamy więc strategię marketingową i oparte o nią kampanie reklamowe.
Poczucie dużej marki wśród klientów wzbudzają także:
* program lojalnościowy oparty na zbieraniu punktów na nagrody na wirtualną kartę klienta (dzięki niemu mamy też bazę numerów telefonów i maili wraz ze zgodą Rodo)
* karty podarunkowe (przedpłacone, kupowane w formie prezentu)
* vouchery przekazywane na lokalne akcje charytatywne
* szybka realizacja zamówień (nawet do 5-6 minut w sprzyjających warunkach, przeciętnie w ciągu kilkunastu minut)
* cała załoga w firmowych uniformach
* zarejestrowany znak towarowy
* wszystkie opakowania obrandowane
Naszą mocną stroną i wyróżnikiem jest niepowtarzalny produkt. Jest to pizza w stylu amerykańskim (pizza pan), czyli na puszystym cieście (taki wybór wynika ze statystyk, wg. których pizza jest najczęściej zamawianym daniem na wynos, a najpopularniejszą jest właśnie pizza na puszystym cieście). Ma ona jednak o wiele więcej smaku niż typowe ciasto na pizzę. Jej receptura jest w 100% naszego autorstwa (tak jak i pozostałych dań). Ważnym jej elementem jest także tworzony na miejscu sos pomidorowy.
Dla utrzymania standardu produktu i znaczącego przyspieszenia produkcji tworzymy mieszanki produktów sypkich. Pozwala to także uniknąć kradzieży własności intelektualnej w postaci receptur. Mieszanki te mają być też produktem sprzedawanym franczyzobiorcom — uzależniają ich od nas, nie wymagają tworzenia hurtowni spożywczej, łatwo sterować ich cenami i dystrybucją.
Oczywiście proponujemy klientom także inne dania (menu może kojarzyć się z siecią Pizza Hut, np.: sałatki, desery), ale cała karta zbalansowana jest pod kątem gospodarki magazynowej. Menu (także ze względów marketingowych) jest więc skompresowane i wykorzystuje różne kompozycje stałej gamy produktów. Co miesiąc proponujemy też nowe menu sezonowe inspirowane różnymi regionami świata oparte na 1-2 nowych produktach. Przyciąga to przede wszystkim stałych klientów i pozwala zapobiegać konieczności modyfikacji w stałym menu. Unikamy w ten sposób też nadmiernych strat (choć można je jeszcze obniżyć otwierając lokal 7 dni w tygodniu).
Powtarzalność produktu uzyskujemy także dzięki piecowi tunelowemu z przenośnikiem taśmowym, a szybką powtarzalność porcji - dzięki miarkom. Dodatkowym pomysłem zarobku na franczyzie (poza opłatami franczyzową i marketingową) jest także pośrednictwo przy sprzedaży sprzętu, np. w formie afiliacji lub kojarzenia z odpowiednim dostawcą. W gwoli ścisłości lokal jest wynajęty. Właściciele budynku są jednak bardzo partnerscy, więc w razie potrzeby warunki umowy będzie można bez przeszkód dopasować do wymagań. Oczywiście zakładając pozostawienie lokalu w tym miejscu. W razie potrzeby opiszę jeszcze najważniejsze aspekty lokalu:
* zlokalizowany w centrum miejscowości w woj. Śląskim
* blisko 300m2 z zapleczem i chłodniami oraz 2 parkingami (z frontu i od zaplecza) - akurat w tej miejscowości to jedyna dobra lokalizacja (dla franczyzobiorców lub przy przenoszeniu wystarczy zdecydowanie mniejszy)
* do dyspozycji gości jest przestronna sala z 13 stolikami i 2 wygodnymi kącikami kawowymi (z fotelami i kanapą): łącznie 44 miejsca siedzące (nie wliczając miejsc przy barze dla gości oczekujących na zamówienia na wynos) oraz osobna mniejsza salka do organizacji imprez na 12-24 osób
* bar umiejscowiony jest przy dodatkowym wejściu na salę konsumpcyjną, gdzie zorganizowaliśmy obsługę walk-thru z ekranami z menu na wzór dużych sieci szybkiej obsługi i możliwością zamówienia pizzy na kawałki
* napoje gazowane na barze nalewane są z nalewaka dostarczonego przez Pepsi
* dobudowaliśmy dodatkową mniejszą salę konsumpcyjną do wynajęcia na osobne imprezy, dzięki czemu nie blokujemy obsługi na głównej sali
* kuchnia wyposażona jest wyłącznie w meble i sprzęt ze stali nierdzewnej (na końcowym etapie spłaty leasingu), a dzięki wdrożonym procedurom jest zadbana jak pierwszego dnia
* na potrzeby działalności dobudowaliśmy (poza wspomnianą wcześniej mniejszą salą), także łazienki, dodatkowy magazyn dla baru i umywalnię
* posiadamy 3 samochody do rozwozu zamówień
* łącznie z nami w lokalu pracuje 11 osób w różnym wymiarze czasu. Do właściwej obsługi wystarczają: 2 osoby na kuchni (1 dodatkowa pomoc kuchenna w dni o wzmożonym ruchu, choć zdarza się obywać bez niej), 1 osoba na umywalni, 1-2 kelnerów, 1-3 kierowców (zazwyczaj 1-2)
* lokal obsługują wszystkie niezbędne firmy zewnętrzne, jak ochrona, wywóz odpadów czy usługi DDD
* w całym lokalu przygotowane są nowe instalacje elektryczna, sanitarna, wentylacyjna, internetowa, nagłośnienie i monitoring z kamerami wysokiej rozdzielczości
* lokal jest profesjonalnie i wyraźnie oznakowany: bardzo duży kaseton świetlny, jeszcze większy panel reklamowy na ścianie bocznej i stelaż do zawieszania baneru reklamowego
* elementem, który jeszcze bardziej przywiązuje do nas klientów są wiszące na ścianie i rotujące obrazki autorstwa dzieci klientów, narysowane podczas wizyty w kąciku dla dzieci
* w miejscowości niedostępne są usługi platform takich jak Glovo, Pyszne, Uber Eats
Przychody roczne: ponad 1'000'000zł
Wartość samego sprzętu i wyposażenia to około 350'000zł
Koszt przeprowadzonego remontu to około 120'000zł
Pozostałe raty leasingu: 15 rat x 2300zł netto + wykup
Proponowana cena sprzedaży 100% udziałów: 590'000zł
Oczywiście proponujemy pełne wsparcie w pierwszym okresie po sprzedaży. Zdaję sobie sprawę, że taki pobieżny opis może nie oddawać w pełni charakteru naszego konceptu. Tym bardziej chętnie zaprosimy zainteresowanych na miejsce, żeby przedstawić go na żywo po podpisaniu listu intencyjnego (oczekujemy, że potwierdzi także posiadanie środków na zakup udziałów). Naturalnie udostępnimy też wgląd w rozliczenia i dokumenty po podpisaniu nda.
Nieruchomości i urządzenia
Pełne wyposażenie lokalu, w tym profesjonalnie wyposażona kuchnia z urządzeniami i meblami ze stali nierdzewnej, wyposażenie i umeblowanie sali konsumpcyjnej, 5 tabletów, 2 monitory dotykowe, 3 telewizory, 3 samochody, 2 roboty kelnerskie (wynajęte)
Wsparcie posprzedażowe
Pełne wsparcie posprzedażowe w pierwszym okresie po sprzedaży
Powód sprzedaży
Powody zdrowotne