Znana marka – (branża: modele zdalnie sterowane, 6 lat na rynku)



  • Cena: 70 000 zł
  • Przychody:
  • Dochody: 60 000 zł
  • Rok założenia: 2007
  • Liczba pracowników:
  • Adres internetowy:
  • Charakter działalności:
    • ▪ Handel
  • Zakres sprzedaży:
    • ▪ Całość firmy

Opis oferty

Firma założona w roku 2007 działająca od początku w branży modeli zdalnie sterowanych. W ostatnich latach marka jest już dosyć dobrze rozpoznawalna na rynku (wielu klientów, reklama w Google, na forach, w czasopismach, ale także przez sponsoring niektórych imprez modelarskich). Przez cały czas pozycjonowana w Google na najważniejsze frazy kluczowe, przez długi czas na pozycjach pomiędzy TOP-3 a nawet TOP-1. Pod koniec roku 2009 sklep zaczął już dobrze funkcjonować, wykonano wtedy na nowo stronę internetową, zajęła się tym profesjonalna firma zewnętrzna, wdrożono wiele udogodnień, proces obsługi sklepu został w dużej mierze zautomatyzowany. Od wtedy też firma prowadzona była w formie sklep internetowy + sklep stacjonarny (miasto wojewódzkie). Od dłuższego czasu w bazie sklepu przybywa regularnie około 40-60 klientów miesięcznie, aktualnie około 4500.

Sklep jest nie tylko detaliczny. Dzięki dojściu do większości producentów w branży ceny zakupu są atrakcyjne i dzięki temu także grono odbiorców hurtowych, co generuje spory obrót.

Zysk generowany przez sklep internetowy jest w granicach 4-6 tys zł/ miesiąc. Wiele zależy od pochodzenia towaru (przy imporcie jest najskuteczniej), atrakcyjności aktualnej oferty (ceny), sensowności akcji promocyjnych itd. Jeśli nie zaniedbamy tych spraw to jest całkiem nieźle.

Branża owszem jest specyficzna, ale dzięki temu dotarcie do klientów znacznie łatwiejsze niż gdzie indziej a konkurencja mniej agresywna. Bardzo ważne jest tutaj skuteczne „know-how” wynikające z wyczucia branży i wieloletniego doświadczenia, które przekażę nowemu właścicielowi.


Kupujący firmę otrzyma:

- sklep internetowy
- profesjonalnie wykonany (bardzo sprawnie działający, indywidualna grafika, wdrożonych wiele dodatkowych rozwiązań na zamówienie, w tym między innymi narzędzie do przeprowadzania atrakcyjnych i skutecznych promocji, kilka tys. produktów dodanych ręcznie wraz z unikalnymi opisami)
- aktualnie około 4500 klientów w bazie (co miesiąc przybywa kilkudziesięciu nowych)
- sklep internetowy jest zintegrowany z systemem magazynowo-księgowym, wdrożono: automatyczne pobieranie zamówień, aktualizację stanów magazynowych, automatyczne powiadomienia o zmianie statusu zamówienia
- system „Subiekt GT” wraz z dodatkami „Sfera” i „Czerwony plus”
- oprogramowanie umożliwiające zbiorczą aktualizację wpisów w Subiekt (np. cen czy opisów)
- szybki komputer z zainstalowanymi i skonfigurowanymi wszystkimi programami wymienionymi powyżej, żeby w nowych rękach cały system ruszył bez potrzeby ustawiania wszystkiego od nowa (zostanie wykonana cesja praw do wymienionych programów), zainstalowane programy są oczywiście oryginalne- wykonana zostanie cesja na nowego właściciela
- domenę firmową i hosting (opłacone na prawie rok)
- reklamę w Panoramie Firm i czasopismach branżowych (opłacone na około pół roku)
- logo firmy i wyłączność na posługiwanie się nim
- materiały reklamowe (wszystko profesjonalnie zaprojektowane, w wersji umożliwiającej wprowadzanie modyfikacji)
- projekty ulotek reklamowych, długopisów, koszulek itp.
- projekty reklam do czasopism branżowych
- dwa szablony Allegro
- firmowe konto Allegro (nazwa konta sugerująca w 100% adres strony sklepu)
- dostęp do kont na forach branżowych
- konto na Facebook

- numer telefonu, który służył do obsługi sklepu (wykonana zostanie cesja na nowego właściciela, jest bardzo niski abonament 30zł, praktycznie bez limitu rozmów)

Kupujący otrzyma również wyczerpujące ”know how”:
- jak prowadzić sklep (przyjęty system działania, procedury obsługi klienta itd.)
- jak kontrolować sytuację sklepu na tle konkurencji
- kontakty do około 20 producentów zagranicznych (wraz ze szczegółową specyfikacją z kim jak handlować, na co uważać, jak najoptymalniej sprowadzać towar, u kogo jakie są terminy dostawy itp.)
- kontakty do dostawców krajowych (również z informacjami z kim i jak warto robić interesy, co się gdzie najbardziej opłaca zamawiać itd.)
- informacje gdzie i jak można skutecznie startować w przetargach na dostawę asortymentu
- informacje jaka forma reklamy działa, jaka nie działa (na podstawie wieloletnich obserwacji i doświadczenia)
- informacje jaki asortyment jest niezbędny, jak optymalnie zatowarować sklep, czego nie może zabraknąć a co jest sprzedawane tylko sporadycznie
- i oczywiście wszystko czego nie wymieniłem a czego nowy właściciel będzie potrzebował albo po prostu chciał wiedzieć

Cena: 70 000 zł – jest to około 1 do 1,5 roczny zysk generowany przez sklep, więc cena jest dosyć atrakcyjna. Zwykle przy wycenie tego typu biznesów zakłada się wyższy niż proponowany mnożnik zysku rocznego. Jestem gotów sprzedać taniej, bo jak pisałem w moim życiu ułożyło się tak, że naprawdę nie mam czasu na zajmowanie się tym biznesem.

Istnieje także możliwość dokupienia wyposażenia sklepu stacjonarnego (regały, lady, szafki itd.) oraz towaru. Wszystko jest do ustalenia. Jestem otwarty na propozycje i rozsądne negocjacje.

Kontakt:
grzegorz.lukaszewski@gmail.com
tel. 502 624 491
tel. 509 850 084

Możliwości rozwoju:
Firma ma duży potencjał:
1. Możliwość znaczącego poszerzenia rynku zbytu - odbiorcy hurtowi. Sklep ma przygotowane (już sprawdzone) odpowiednie narzędzia do obsługi klientów biznesowych.
2. Istnieje realna możliwość wejścia na rynek ze swoimi produktami. Temat jest już dokładnie przemyślany, tylko brakło czasu i środków na jego realizację. Nowy właściciel otrzyma wszystkie wskazówki (jaki asortyment i od kogo, włącznie ze wskazaniem jak to robi konkurencja i w jakim dokładnie zakresie) jako fragment "know-how"


Nieruchomości i urządzenia

Przedmiotem sprzedaży jest co prawda biznes internetowy, ale istnieje też możliwość dokupienia całego wyposażenia sklepu stacjonarnego.


Wsparcie posprzedażowe

Mogę zaoferować swoją intensywną pomoc przez jakiś czas przy wdrażaniu się w prowadzenie tego biznesu. W stworzenie tej firmy i zbudowanie świadomości marki włożyłem bardzo dużo pracy i serca, dlatego zależy mi na tym, by ktoś to wszystko skutecznie dalej poprowadził i rozwinął.


Powód sprzedaży

Firma stworzona od podstaw ogromnym nakładem pracy, z pełnym zaangażowaniem i pasją. Zmuszony jestem ją sprzedać z powodu zupełnego braku czasu na właściwe jej prowadzenie (zwiększone zaangażowanie w pracę naukową od ponad roku, do tego niecałe pół roku temu pojawiła się też córeczka, w takim układzie o wolny czas jest trudno…).

Podobne oferty

globalbroker.biz

SprzedamBiznes.pl jest internetową platformą profesjonalnych ofert biznesowych, działającą na krajowym rynku począwszy od 2011 roku.

Operatorem serwisu jest firma
Skytech IT Sp. z o.o. w Krakowie.

Kontakt z nami

Skytech IT Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 12/hubraum
30-701 Kraków