Kobieca marka odzieżowa w stylu retro
- Cena: 750 000 zł
- Przychody: 1 000 000 zł
- Dochody: 250 000 zł
- Rok założenia: 2015
- Liczba pracowników: 5
- Adres internetowy: –
-
Charakter działalności:
- ▪ Produkcja
- ▪ Handel
-
Zakres sprzedaży:
- ▪ Całość firmy
Opis oferty
Na sprzedaż marka odzieżowa dla kobiet inspirowana latami 1930, 1940 i 1950. Na rynku od 2015 roku. Zrealizowane zamówienia o wartości blisko 12 mln zł, 30 tys. sprzedanych produktów, 7 tys. obsłużonych klientów, 42% powracających klientów, EBITDA za ostatnie 12 miesięcy na poziomie 250 tys. zł (marża 35%).
Firma jest producentem odzieży prêt-à-porter, dystrybuującym swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego. Cały proces ulokowany jest wewnątrz marki – od projektu po dostawę do klienta. Twórcy skupili się na budowaniu jak najszerszych kompetencji własnych wewnątrz marki, które tworzą jej dzisiejszą wartość. Tylko ze względu na elastyczność biznesową marka nie zdecydowała się na organizację własnej szwalni i tylko ten jeden element zleca zaufanym podwykonawcom, którzy w pełni go kontrolują i koordynują.
Bogate, budowane latami know-how, obejmujące dobór surowców, budownictwo, marketing i logistykę, pozwala marce tworzyć i sprzedawać unikalne na rynku produkty. Duża baza klientów o niezwykłej lojalności pozwala na prowadzenie skutecznej sprzedaży w oparciu o sprawdzoną strategię.
Model biznesowy marki obejmuje:
• Projektowanie i konstrukcję,
• Wybór tkanin, akcesoriów, podwykonawców i dostawców,
• Koordynacja produkcji i zakupów,
• Sprzedaż i marketing,
• Dostawę do klienta.
Marka powstała jako biznes zorientowany na produkt. Dopracowywane przez lata ubrania, buty i dodatki pozwalają wielokrotnie generować nowe produkty w oparciu o sprawdzone kroje. Dodatkowo klasyczny charakter marki sprawia, że nie musi ona podążać za trendami.
• Blisko 200 krojów produktów,
• 1 tys. stworzonych produktów,
• 17% zwrotów,
• 0,05% reklamacji,
• 63% sprzedanych produktów to sukienki.
Działania marketingowe od początku istnienia marki skupiały się na stworzeniu jak najszerszej bazy stałych klientek, które swoją garderobę budowałyby przede wszystkim w oparciu o ofertę marki. Niespotykany na polskim rynku styl produktów oraz jakość sprawiły, że klientki bardzo często do nich wracają i chcą pozostać w stałym kontakcie z marką.
Objęte ofertą składniki przedsiębiorstwa zapewniają jego autonomiczne funkcjonowanie w oparciu o rozbudowaną grupę klientów, sprawdzone produkty oraz własne zaplecze magazynowo-wysyłkowe.
Obejmują one:
• rozpoznawalną kobiecą markę, która zrealizowała zamówienia o wartości blisko 12 mln zł i co roku generowała marżę na poziomie ok. 30%;
• 7 tys. klientów w bazie z wartością klienta (CLV) na poziomie ok. 1550 zł;
• profile marek w mediach społecznościowych gromadzące ok. 30 tys. osób każdy;
• zaawansowany sklep internetowy odwiedzany przez 100-150 tys. UU rocznie;
• sprawdzona strategia sprzedaży i rabatów ze śr. zniżka 33%;
• strategia dotarcia do odbiorców z budżetem poniżej 3,5% przychodów;
• know-how, w tym sprawna i atrakcyjna prezentacja produktów w sieci;
• zorganizowany system magazynowania i spedycji oparty na zintegrowanym i sprawnie działającym systemie inwentaryzacji, sprzedaży i logistyki;
• blisko 200 krojów i szablonów produktów (w tym ponad 100 sukienek);
• 7-letnie dane sprzedażowe 1 tys. sprzedanych produktów w ilości 30 tys. szt.;
• baza blisko 100 dostawców i zaspokajających bieżące zapotrzebowanie podwykonawców na ok. 300 - 500 sztuk odzieży miesięcznie;
• know-how w zakresie tworzenia konstrukcji odzieży, wzorów tkanin, doboru dodatków, brandingu, opakowań;
• oferta obejmuje sprzedaż wszystkich składników wyceny stanowiących zorganizowaną część przedsiębiorstwa, którego dotychczasowym właścicielem jest spółka z o.o.;
• zapasy produktów o wartości około 500-600 tys. zł netto są wyłączone z ceny sprzedaży — warunki ich sprzedaży do negocjacji.
Nieruchomości i urządzenia
Marka wynajmuje wyposażony lokal o łącznej powierzchni ok. 250m2 w Warszawie. Znajdują się w nim:
• Zaplecze magazynowo-logistyczne (ok. 80m2) pozwala na składowanie ok. 3 tys. sztuk odzieży i 2 tys. par butów oraz obsługując do 200 zamówień dziennie.
• Powierzchnia biurowa (ok. 80m2) - 10 stacjonarnych stanowisk pracy.
• Showroom.
• Studio fotograficzne.
Wsparcie posprzedażowe
Elementem transakcji jest zobowiązanie aktualnego zarządu do 2-3 miesięcznego okresu wdrożenia nowych właścicieli.
Powód sprzedaży
Brak czasu aktualnych właścicieli z uwagi na inne przedsięwzięcia.