Jak zabrać się za sprzedaż firmy?

Jeśli podjąłeś decyzję o sprzedaży firmy, musisz być świadomy, że podjąłeś decyzję dotyczącą czegoś, co może być najtrudniejszym i najbardziej frustrującym projektem w Twoim życiu.

80% zainicjowanych procesów sprzedaży firm kończy się porażką.

Tak, ta statystyka może martwić, ale takie są fakty. To co z pozoru wydaje się łatwe w praktyce i procesie sprzedaży staje się nagle bardzo trudne. Niniejszy artykuł pozwala zapoznać się z podstawowymi wskazówkami, jak zabrać się za cały proces.

Kilka wskazówek jak skutecznie sprzedać firmę, sklep, hotel.

Nie ma jednej odpowiedzi czy standardowego podejścia jak skutecznie sprzedać firmę, sklep czy hotel czy biznes usługowy. Słowo firma czy biznes ma wiele znaczeń i może być firmą produkcyjną, usługową, hotelem czy restauracją, może to być również sklep czy biznes internetowy. Może być jednoosobową działalnością właściciela, ale może też być organizacją zatrudniającą 15 000 osób. Każdy rodzaj biznesu będzie wymagał innego i indywidualnego podejścia.

Określając optymalną drogę sprzedaży firmy trzeba odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Czy moja firma jest sprzedawalna?
  • Charakter i rodzaj działalności.
  • Profil potencjalnego nabywcy.
  • Czy sprzedawać samemu czy z pomocą profesjonalisty?
  • Jak wycenić biznes na sprzedaż?

Główną trudnością w sprzedaży firm jest to, że rynek sprzedaży przedsiębiorstw jest rynkiem o niskiej efektywności. Nawet jeśli może być dużo potencjalnych kupców na każdy sprzedawalny biznes, znalezienie odpowiedniego nabywcy oraz przeprowadzenie transakcji może być bardzo trudne. Z tego powodu jest absolutnie konieczne odpowiednie przygotowanie do sprzedaży firmy.

Kto kupuje firmy? Mogą to by zarówno osoby fizyczne jak I organizacje. Jeśli chodzi o organizacje to mogą by to inwestorzy finansowi jak i inwestorzy branżowi. Pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać to sprofilowanie potencjalnego nabywcy / kupującego. Metoda sprzedaży biznesu może być różna dla różnych nabywców.

Jako szybkie punkty odniesienia dla poszczególnych typów biznesów / typów inwestorów:

  • Mikrobiznesy, sklepy, supermarket, restauracje, małe zakłady produkcyjne, usługi. Z nielicznymi wyjątkami – dla tego typu biznesów, potencjalny nabywca będzie najprawdopodobniej osobą fizyczną. W takiej sytuacji możesz poszukiwać nabywcy samemu lub z pomocą brokera biznesowego.
  • Średniej wielkości firmy zatrudniające 20-50 osób. W większości przypadków potencjalnym kupującym będzie lokalny inwestor branżowy lub finansowy. W pewnych przypadkach kupującymi firmę mogą być zamożne osoby fizyczne. Jeśli nie jesteś biznesem niszowym jest mało prawdopodobne, by Twoja firma mogła stanowić przedmiot zainteresowania inwestora zagranicznego.
  • Większe firmy z estymowanym poziomem obrotu €20m+. W takiej sytuacji możesz rozważy nasze usługi międzynarodowe lub ofertę międzynarodową. Zobacz więcej na temat naszych usług międzynarodowych oraz oferty międzynarodowej.
  • Inwestorzy private equity / inwestorzy finansowi. W zdecydowanej większości przypadków będą wymagali minimalnej wartości inwestycji €5m-€10m+. Również, w większości przypadków . Zapoznaj się z naszymi usługami indywidualnymi pozyskiwania kapitału.
  • Inwestorzy zagraniczni. W większości przypadków ta możliwość jest otwarta dla większych firm. Wyjątkiem są mniejsze firmy niszowe posiadające czołową pozycję rynkową w swoim obszarze działalności.

Profesjonalna platforma w 14 krajach - usługi profesjonalne BizMarketZone przy sprzedaży firm.

Jesteśmy profesjonalną platformą sprzedaży firm. SprzedamBiznes.pl jest polską częścią profesjonalnej międzynarodowej platformy sprzedaży przedsiębiorstw projektu BizMarketZone, obejmującej (kwiecień 2014) 14 krajów. Oferujemy rozwiązania w zakresie efektywnej sprzedaży firm.

  • Oferta standard i premium w wersji limitowanej i nielimitowanej czasowo.
  • Monitorujemy oferty zamieszczane na portalu pod kątem zgodności z regulaminem.
  • Oferujemy narzędzia promocyjne dla zwiększenia poziomu i ilości odpowiedzi na Twoją ofertę – podbijanie oferty oraz promocja na stronie głównej.
  • Oferujemy ofertę międzynarodową z widzialnością w następujących krajach: Polska, Francja, Republika Czeska, Austria, Szwajcaria, Niemcy, Hiszpania, Meksyk, Brazylia, Portugalia, Rosja, Słowacja, Szwecja.

Sprzedam firmę usługi indywidualne

Poniżej linki do treści mogących być Ci przydatnych w zakresie naszych usług.

Artykuł: Chcesz sprzedać firmę – jakich informacji potrzebujemy. Usługi indywidualne w zakresie sprzedaży firm. Zasoby pozostałe Pozostałe zasoby w zakresie sprzedaży firm.