Zobacz również:
"Czarna magia wyceny", czyli jak zrozumieć sprawozdania finansowe Czego nie mówić podczas rozmowy z potencjalnym inwestorem? Czy wycena firmy to też wycena nieruchomości? Dlaczego nie możesz sprzedać swojej firmy? Dobra oferta sprzedaży firmy – jak ją przygotować? Dokumenty niezbędne przy sprzedaży firmy Jak kupić nieruchomość dla branży hotelarsko-gastronomicznej? Jak sprzedać firmę? Profil potencjalnego nabywcy Jak sprzedać restaurację w 90 dni? Jak znaleźć dobrego inwestora lub wspólnika? Jak znaleźć dobrego partnera biznesowego? Jakich błędów unikać przy sprzedaży firmy? Kupno nieruchomości komercyjnej krok po kroku Metody wyceny, czyli jak wycenić wartość swojego przedsiębiorstwa? Odpowiedzialność nabywcy za zobowiązania podatkowe nabytego przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części Opodatkowanie przy sprzedaży przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa Projekt sprzedaż firmy. Jak zacząć by skończyć z sukcesem? Projekt sprzedaż firmy. Samemu czy z doradcą? Promowanie ogłoszeń na portalu Przewodnik inwestora - jak inwestować w nieruchomości komercyjne pod wynajem? Rozważam sprzedaż firmy, co powinienem wiedzieć? Sprzedaż firmy w formie spółki komandytowej (sp. k.) a skutki podatkowe Sprzedaż jednoosobowej działalności gospodarczej krok po kroku Sprzedaż sklepu - jak na tym zyskać i na co uważać? Sprzedaż udziałów lub akcji w spółce kapitałowej a podatki Sukcesja jednoosobowej działalności gospodarczej po śmierci właściciela Techniki negocjacji, czyli jak przeprowadzić transakcję kupna-sprzedaży firmy Wybór odpowiedniego doradcy w procesie sprzedaży firmy – kluczowe kryteria i etapy współpracy
Jak stworzyć ofertę, która przyciągnie uwagę inwestorów?
02 maja 2019

Jak stworzyć ofertę, która przyciągnie uwagę inwestorów?

Przygotowanie oferty z pozoru wydaje się prostym zadaniem, stąd często nie przykłada się do niej należytej uwagi. Tymczasem to, w jaki sposób ją przygotujesz może w istotny sposób wspomóc lub utrudnić proces sprzedaży firmy. Zatem w jaki sposób przygotwać ofertę, aby przyciągnęła ona uwagę inwestorów?

Istotne informacje


Opis działalności przedsiębiorstwa

Przy sprzedaży firmy bardzo dużą rolę odgrywa opis działalności przedsiębiorstwa. W tym punkcie nakreśl, czym zajmuje się Twoja firma. Dodatkowo możesz zawrzeć niektóre szczegóły, takie jak: forma prawna działalności, ilość zatrudnionych osób, lokalizacja działalności, informacje o sytuacji na rynku, możliwych planach rozwoju itd. Pamiętaj, że tworząc opis chcesz wzbudzić zainteresowanie potencjalnego kupca. Proponuję zastanowić się, jakie informacje chciałbyś zobaczyć w ogłoszeniu szukając firmy na sprzedaż.

Dane finansowe

Zbierz dane finansowe - najlepiej za ostatnie dwa lub trzy lata. Rozumiemy, że możesz nie chcieć lub nie móc upublicznić takich informacji, stąd jest to opcja dobrowolna. Pamiętaj jednak, że tego typu informacje mogą zachęcić potencjalnego kupca do podjęcia z Tobą kontaktu. Tak czy inaczej, warto przygotować dokumenty finansowe, które i tak będą niezbędne do prowadzenia rozmów negocjacyjnych z kupującym.

Oczekiwana cena

Podaj cenę jaką oczekujesz za Twoją firmę. Pamiętaj, aby dokładnie określić czego kupujący może oczekiwać w zamian. Będzie to punkt wyjścia do dalszych negocjacji, jednak nie zawyżaj sztucznie ceny, gdyż może ona odstraszyć potencjalnych kupujących. Monitoruj popularność swojej oferty. Na tej podstawie możesz spróbować dopasować cenę do zainteresowana ofertą. Jeżeli nie jesteś pewien w jaki sposób wycenić firmę, zawsze możesz skorzystać z naszego narzędzia do wyceny firm. Zostało ono stworzone specjalnie z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach. Dzięki niemu możesz samodzielnie dokonać profesjonalnej wyceny bazując na metodach wykorzystywanych przez specjalistów.

Zdjęcia

Pamiętaj, że wizualny aspekt ogłoszenia jest równie ważny co jego treść. Obecność zdjęć jest niesłychanie ważna, zwłaszcza przy pierwszym kontakcie z ogłoszeniem, gdyż pozwala przykuć uwagę odbiorców i zwiększa atrakcyjność oferty. Dodając ładne zdjęcia, które będą w zachęcający sposób prezentować Twoją firmę, możesz nawet kilkukrotnie zwiększyć oglądalność ogłoszenia. W przypadku, gdy chcesz skorzystać z usług profesjonalnego fotografa, skontaktuj się z nami, aby umówić termin sesji zdjęciowej.

Media społecznościowe

Po aktywacji ogłoszenia nie zapomnij udostępnić je na Facebook'u, Twitterze lub platformie LinkedIn! Dzięki temu możesz zyskać przewagę nad innymi ofertami. Media społecznościowe dają ogromne możliwości rozpropagowania się informacji. Ty również możesz to wykorzystać w przypadku swojej oferty.

Przy tworzeniu ogłoszenia postaw się w roli kupującego. Zastanów się, jakie informacje chciałbyś wtedy otrzymać? Co wzbudziłoby Twoje zainteresowanie?

Indywidualna pomoc przy sprzedaży


W przypadku, gdy wielkość rocznych obrotów Twojej firmy przekracza 5 mln zł, możemy podjąć się zapewnienia Ci kompleksowego wsparcia przy sprzedaży firmy. Skontaktuj się z nami, następnie wypełnij podesłany przez nas formularz informacyjny a my przeanalizujemy przesłany przez Ciebie materiał i skontaktujemy się z Tobą by przedstawić konkretne warunki współpracy.

Autor: SprzedamBiznes.pl
globalbroker.biz

SprzedamBiznes.pl jest internetową platformą profesjonalnych ofert biznesowych, działającą na krajowym rynku począwszy od 2011 roku.

Operatorem serwisu jest firma
Skytech IT Sp. z o.o. w Krakowie.

Kontakt z nami

Skytech IT Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 12, 30-701 Kraków