Sklep internetowy - w branży armatury łazienkowej



  • Cena: 1 250 000 zł
  • Przychody: 2 000 000 zł
  • Dochody: 480 000 zł
  • Rok założenia: 2018
  • Liczba pracowników:
  • Adres internetowy:
  • Charakter działalności:
    • ▪ Handel
  • Zakres sprzedaży:
    • ▪ Całość firmy

Opis oferty

Sprzedam działający i zarabiający sklep internetowy w branży armatury łazienkowej. Poniżej zamieszczam wszystkie szczegóły. Zapraszam do kontaktu.

Historia i wyniki finansowe sklepu:
Sklep został uruchomiony w sierpniu 2018 roku jako nasz drugi sklep wspomagający. Na przełomie roku 2018/2019 stał się głównym źródłem dochodu i skupiliśmy na nim wszystkie nasze moce przerobowe. Dzięki doświadczeniu z poprzedniego projektu udało nam się w błyskawicznym tempie osiągnąć duże przychody, tj:

1. Rok 2018: 23 017 zł przychodu (sklep dopiero raczkował, był dopieszczany i traktowany jako drugi biznes)

2. Rok 2019: przelaliśmy na sklep pełne moce przerobe i zainwestowaliśmy pieniądze w rozwój. Przychód za cały 2019 rok to około 1 milion złotych brutto

3. Rok 2020 (od stycznia do końca października): około 1 milion 650 tysięcy brutto (prognoza na zamknięcie roku 2020 to nieznaczne przekroczenie 2 milionów obrotu brutto).

Średniomiesięczny dochód (zysk na czysto po odliczeniu wszelkich kosztów i podatków) to około 40 tysięcy miesięcznie, co przekłada się na roczny zysk na poziomie 480 tysięcy złotych.

Oferta i model biznesowy sklepu:
W sklepie oferujemy designerską armaturę łazienkową skupiając się wyłącznie na bateriach łazienkowych, bateriach kuchennych oraz akcesoriach łazienkowych (uchwyty na papier, itp). To, co wyróżnia nas spośród innych sklepów to brak w ofercie chromowanej armatury, której jest wszędzie pełno i jest mnóstwo konkurencji. My skupiliśmy się wyłącznie na sprzedaży niechromowanej armatury, tj. czarna, złota i miedziana armatura łazienkowa. Dzięki temu trafiamy w niszę, w której są duże luki i nie mamy bezpośredniej konkurencji.

Model biznesowy na obecnym etapie jest bardzo ciekawy. Nie magazynujemy produktów. Większość naszej oferty to produkty, przy których termin realizacji wynosi 2-3 tygodnie. Pozwala nam to nie inwestować w stany magazynowe, a realizować zamówienia od klientów na bieżąco. W magazynie mamy tylko rzeczy tańsze, często dodatki łazienkowe, albo akcesoria do baterii.

W towar zaopatrujemy się bezpośrednio u chińskich producentów i pośredników. W część produktów zaopatrujemy się również od importerów z Polski. Na przestrzeni pięciu lat handlu armaturą (poprzedni sklep to również armatura łazienkowa, ale retro) udało nam się wyselekcjonować 5-6 dostawców z Chin, zaufanych podmiotów, z którymi stale współpracujemy i które dają nam realną gwarancję oraz najwyższą jakość produktów.

Taki model biznesowy pozwala na oszczędności, ale z drugiej strony ogranicza dalszy rozwój. Nasze plany na 2021 rok były takie, aby zatowarować się w najlepiej sprzedające się produkty. Dzięki takiej inwestycji zwiększylibyśmy obroty z uwagi na fakt, że wielu klientów nie może pozwolić sobie na dwutygodniowy czas oczekiwania na produkt i kupują towar tam, gdzie jest on dostępny od ręki.

Kwestie techniczne, reklama, firmy z którymi współpracujemy
Sklep jest zbudowany na platformie Prestashop typu open-source (otwarty i dostępny kod źródłowy), dzięki czemu ma nieograniczone możliwości zmian, rozwoju i pisania ulepszeń stricte pod własne potrzeby. Nasz sklep jest stale rozwijany przez profesjonalnego programistę pod względem zmian i udogodnień, które wynikają z charakterystyki naszej pracy. Dostosowywany na bieżąco do naszych potrzeb daje świetne narzędzie do dalszej pracy i stałego rozwoju.

W sklep zainwestowane jest dużo pieniędzy. Przede wszystkim zmiany wykonywane przez wyżej wymienionego programistę. Po drugie usługa copywritera - duża liczba produktów ma unikalne opisy pisane pod SEO, to samo tyczy się opisów kategorii i strony głównej. Dodatkowo posiadam około 30 nieopublikowanych jeszcze artykułów na bloga, które również pozytywnie wpłyną na SEO. Wszelkie prawne teksty (regulamin, polityka prywatności, zgodność z RODO) były pisane przez zawodowego prawnika.

Większość sprzedaży pochodzi z ruchu płatnego (Google Ads i Facebook Ads) oraz ruchu organicznego (wyszukiwarka). Aktualnie na stałe współpracujemy z agencją, która obsługuje nasze reklamy w sieci (Google Ads i Facebook Ads). Agencję tę wybieraliśmy bardzo świadomie i rygorystycznie, gdyż wcześniej współpracowaliśmy z dwoma innymi agencjami, z efektów których zadowoleni nie byliśmy. Aktualna agencja bardzo dba o rozwój, pilnuje statystyk, analizuje dane i udoskonala reklamy tak, aby były one jak najbardziej opłacalne (przynosiły jak największą konwersję względem jak najmniejszego kosztu kliknięcia).

Od ponad roku czasu współpracujemy również z agencją SEO, która pozycjonuje nasz sklep w wynikach naturalnych wyszukiwarki. Niestety, nie jesteśmy zadowoleni z pracy tej agencji i aktualnie jesteśmy na etapie przejścia do innej, którą również skrupulatnie i już z doświadczeniem wybieraliśmy. Ten ruch na pewno wpłynie na dalszy rozwój sklepu i zwiększenie obrotów.

Nasze pomysły na dalszy rozwój, skalowanie biznesu i powiększanie obrotów i zysków:
1. Poszerzenie oferty. Aktualnie skupiamy się na stałej sprzedaży około 300 produktów w ofercie. To bardzo mała liczba jak na tę branżę. Możliwości poszerzenia oferty są. Nasi dostawcy i producenci, z którymi współpracujemy dysponują o wiele szerszą ofertą. Warto więc iść w rozwój asortymentu, co powinno przełożyć się na zwiększenie obrotów.

2. Zmiany na stronie, automotion marketing. W ostatnich miesiącach pracowała dla nas znana i ceniona agencja, która wykonała dla nas kompleksowy audyt strony i parametrów, które negatywnie wpływają na odbiór przez użytkownika. Mamy wiele wytycznych z audytu, które należy wprowadzić w sklepie, dzięki czemu wpłynie to na zwiększenie sprzedaży. Z tą samą firmą zaczęliśmy od paźdzernika stałą współpracę na marketing automation, dzięki któremu docelowo mamy zwiększyć w sklepie konwersję dwukrotnie bez podnoszenia budżetów na reklamę. Przełoży się to realnie na zwiększenie obrotów w sklepie.

3. Stany magazynowe. Wystarczy zainwestować kapitał w zbudowanie stanów magazynowych, przynajmniej 30 najlepiej sprzedających się produktów w sklepie, co pozwoli na ich oferowanie „od ręki”, a nie „za 2 tygodnie”, co realnie wpłynie na zwiększenie sprzedaży. Mamy duży odsetek niedoszłych klientów, którzy pytają o szybszą realizację zamówienia, bo mają już fachowców w domu i nie mogą pozwolić sobie na czekanie na zamówienie.

4. Wysyłka za pobraniem. Kolejną grupą niedoszłych klientów są osoby, które chcą kupować w internecie towary tylko za pobraniem. My nie oferowaliśmy takiej opcji z uwagi na dłuższy okres realizacji zamówienia i ryzyko w między czasie utraty klienta. Posiadając jednak stany magazynowe jesteśmy w stanie oferować wysyłkę za pobraniem, co znów da więcej klientów.

5. Dalsze inwestycje w reklamę. Gdybyśmy tu i teraz zwiększyli budżety reklamowe Google Ads i Facebook Ads dwukrotnie, to nie wyrobilibyśmy z zamówieniami. Aktualnie dysponujemy przestrzenią biurowo- magazynową 130 m2, sklep obsługujemy we dwójkę (ja i wspólnik) i nie mamy możliwości obsłużenia większego ruchu, bo już teraz jesteśmy na granicy wytrzymałości jeżeli chodzi o moce przerobowe.

6. Nowa agencja SEO. Dzięki rozpoczęciu współpracy z nową agencją SEO wierzymy, że pozyskamy jeszcze więcej klientów z ruchu organicznego.

Dlaczego sprzedajemy tak dobrze prosperujący sklep?
Odpowiedź będzie banalna, ale dla mnie osobiście bardzo znacząca: wypalenie. Od 10 lat prowadzę biznesy wyłącznie internetowe, przez co mam ograniczone kontakty z ludźmi. Stała praca przy komputerze odbija mi się na moim zdrowiu fizycznym i psychicznym. Mam na siebie inny plany, poza komputerem, gdzie potrzebny jest kapitał. Nie sprzedaję więc sklepu dlatego, że mi się znudził, ale dlatego, że potrzebuję zmian w życiu, aby móc odżyć i trochę odpocząć.

Forma sprzedaży sklepu
Sklep aktualnie prowadzony jest na jednoosobowej działalności gospodarczej. Daje nam to korzyści, oszczędności, ale również stwarza bariery. Sklep sprzedaję w formie sprzedaży towaru/ usługi na fakturę VAT 23% i dodatkowo z przyszłym nabywcą podpisuję umowę na przekazanie wszystkich własności intelektualnych, praw i obowiązków. Sklep jest czysty prawnie, brak jakichkolwiek zadłużeń.

Cena za sklep to 1 250 000 zł netto + 23% VAT (wystawiam fakturę). Możliwość negocjacji / własnej propozycji dla zdecydowanego inwestora.

Podsumowanie
Sprzedaję dobrze prosperujący biznes z możliwością dalszego rozwoju. Jeśli wprowadzić w życie wszystkie 6 punktów z akapitu „pomysły na dalszy rozwój”, według moich własnych i skromnych szacunków, prognozuję rok 2021 na 3 miliony złotych obrotu brutto i około 700 tysięcy złotych czystego zysku.

W cenę sprzedaży wchodzi również moje miesięczne wsparcie posprzedażowe obejmujące wdrożenie się w biznes, zapoznanie z panelem administracyjnym, kontakty do wszystkich dostawców, cesjami umów i wsparciem merytoryczno- technicznym.

Z góry dziękuję wszystkim osobom z propozycjami wejścia w spółkę jako wspólnik. Interesuje mnie wyłącznie sprzedaż i spieniężenie biznesu. Zapraszam do kontaktu poważnie zainteresowane osoby. Chętnie udzielę odpowiedzi na wszelkie pytania.


Nieruchomości i urządzenia

Magazynowa wartość towaru około 50 tysięcy złotych


Wsparcie posprzedażowe

Miesięcznie wsparcie posprzedażowe w formie doradztwa i szkolenia z obsługi i zarządzania sklepem.


Powód sprzedaży

Chęć zmiany branży

Podobne oferty

globalbroker.biz

SprzedamBiznes.pl jest internetową platformą profesjonalnych ofert biznesowych, działającą na krajowym rynku począwszy od 2011 roku.

Operatorem serwisu jest firma
Skytech IT Sp. z o.o. w Krakowie.

Kontakt z nami

Skytech IT Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 12, 30-701 Kraków